Kledingbank in Hart voor Barendrecht

BARENDRECHT – Kledingbank Uniek is op dinsdag 17 januari met Ariane Verdoorn en Nikolla Pjetri te gast in de uitzending van het Exxact radioprogramma Hart voor Barendrecht. Met Ariane en Nicolla wordt gesproken over hun plannen om in Barendrecht de Kledingbank UnieK, een kledingbank voor minima in Barendrecht, te vestigen. De stichting is in augustus 2016 opgericht, maar het vinden van een locatie is het moeilijkste onderdeel. Zij willen een echte winkel met paskamers, die drie dagen per week open is. Uniek heeft aardig wat ruimte nodig, omdat de kleding ook gesorteerd moet worden. Naast kleding willen zij ook tweedehands fietsen inzamelen en gaan repareren. Beiden hebben ervaring opgedaan in Ridderkerk, waar zij bij de kledingbank vrijwilliger waren. Hun ervaringen hebben de verwachtingen overtroffen, want er maken meer mensen gebruik van de Kledingbank dan ze hadden verwacht. Hart voor Barendrecht is van 19 tot 20 uur te horen op 106.4 FM in de ether, op de kabel via 105.9 of via internet www.exxact.nl.